INFORMACJE O DOFINANSOWANIU SPRZĘTU REHABILITACYJNEGO DLA OSÓB PRAWNYCH I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. 2015 poz. 926), osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, jeżeli prowadzą działalność związaną z rehabilitacją osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej dwóch lat przed dniem złożenia wniosku oraz udokumentują posiadanie środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na sfinansowanie przedsięwzięcia w wysokości nieobjętej dofinansowaniem ze środków Funduszu, mogą raz w roku ubiegać się o dofinansowanie do sprzętu rehabilitacyjnego.
Wniosek o dofinansowanie w sprzęt rehabilitacyjny dla w/w wnioskodawców należy złożyć
w terminie od 1 do 30 listopada roku poprzedzającego realizację zadania.
Podmioty zainteresowane wsparciem mogą uzyskać informację oraz formularze wniosków wraz z załącznikami w formie papierowej bezpośrednio od realizatora tj. Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bełchatowie, bądź ze strony internetowej https://pcpr.powiat-belchatowski.pl/. Istnieje również możliwość złożenia wniosku w formie elektronicznej za pomocą Systemu Obsługi Wsparcia (SOW): https://sow.pfron.org.pl.
Do wniosku należy dołączyć:
1. Aktualny wypis z rejestru sądowego lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej /ważny 3 miesiące/;
2. Wycenę sprzętu rehabilitacyjnego lub fakturę proforma;
3. Oświadczenie o zapewnieniu odpowiednich warunków technicznych i lokalowych do potrzeb osób niepełnosprawnych w ramach realizacji zadania (załącznik nr 1);
4. Udokumentowanie informacji dotyczącej zatrudnienia fachowej kadry posiadającej kwalifikacje niezbędne do realizacji zadania;
5. Oświadczenie o nieposiadaniu wymagalnych zobowiązań wobec Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz wobec Urzędu Skarbowego (załącznik nr 2);
6. Pełnomocnictwo – w przypadku gdy wniosek podpisany jest przez osoby upoważnione do reprezentowania Wnioskodawcy;
7. Statut lub podstawę działania (w przypadku organizacji pozarządowej);
8. Dokument/y potwierdzający/e prowadzenie działalności związanej z rehabilitacją osób niepełnosprawnych przez okres, co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku oraz opis tych działań zawierający m. in. cel działania, teren działalności, liczbę osób objętych działalnością rehabilitacyjną, charakterystyka działalności prowadzonej na rzecz osób niepełnosprawnych; (załącznik nr 3);
9. Udokumentowaną informację o innych źródłach finansowania zadania;
10. Informacja o kwotach przyznanych wcześniej ze środków PFRON z określeniem numeru zawartej umowy, celu i daty przyznania dofinansowania oraz stanu rozliczenia;
11. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 lipca 2024 r. (Dz. U. z 2024 poz. 1206);
12. Oświadczenie wnioskodawca potwierdzające posiadanie środków na pokrycie wkładu własnego (załącznik nr 4);
13. Klauzulę informacyjną RODO (załącznik nr 5).
W przypadku Wnioskodawcy prowadzącego działalność gospodarczą:
Zaświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie;
Informacje o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny z którym jest związana pomoc de minimis.
W przypadku, gdy Wnioskodawca jest pracodawcą prowadzącym zakład pracy chronionej:
Potwierdzoną kopię decyzji w sprawie przyznania statutu zakładu pracy chronionej;
Informację o wysokości oraz sposobie wykorzystania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych za okres trzech miesięcy przed datą złożenia wniosku;
Zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie;
Informacje o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym jest związana pomoc de minimis.

